Praktisch persbeleid:Het organiseren van perscontactenContacten met de pers zijn in iedere onderneming van wezenlijkbelang. Hoe die contacten moeten verlopen, wordt vastgelegd in hetpersbeleid van de onderneming. Daarin staat zowel beschreven hoegereageerd moet worden als het bedrijf door de pers wordt benaderd,als wat het bedrijf er zelf aan doet om de pers te halen.Praktisch persbeleid laat zien hoe dit persbeleid tot stand komt enhoe het in de praktijk wordt uitgewerkt. Het geeft een algemeen beeldvan wat er zoal bij perscontacten komt kijken. Een sleutelrol daarbij isweggelegd voor de persfunctionaris, de spil waar alles om draait bijhet onderhouden van de perscontacten. Wat hij moet weten over heteigen bedrijf, de omgeving en uiteraard de Nederlandse pers en dewerkwijze van journalisten komt uitgebreid aan bod.Over de auteurDrs. Marten Waardenburg (1948) is als communicatiemanager werkzaambij de SFB Verzekeringsgroep N.V. in Amsterdam. Hij is sinds velejaren als docent, auteur en examinator betrokken bij verschillendecommunicatieopleidingen en -examens. Daarnaast is hij hoofdredacteurvan de Communicatiedesk, redacteur van Communicatiesignalenen auteur van verschillende Communicatiememo's en andere boekenop het gebied van communicatie.