De GenZclopedie

Alles over het aantrekken en behouden van jong talent

Omschrijving

Met dit boek heb je een complete en praktische handleiding in handen voor het bereiken, begrijpen en behouden van jong talent op de werkvloer. Generatie Z, de twintigers van nu, bestormt de arbeidsmarkt en schudt gevestigde structuren op. Laura Bas, zelf nog nét een GenZ’er, zette een groot kwalitatief onderzoek naar jongeren op de werkvloer op. Maar liefst dertig toonaangevende bedrijven, waaronder Coca-Cola, de Belastingdienst, AFAS, VolkerWessels en NS, werkten mee aan haar onderzoek. De uitkomsten laten haarscherp zien wat Gen Z drijft, hoe je hun talent tot bloei laat komen en hoe je inspeelt op hun verwachtingen, zonder te vervallen in generatiestereotypen. Als herkenbaar rolmodel voor Generatie Z weet Laura Bas precies wat deze generatie beweegt én wat organisaties nodig hebben om daarin mee te bewegen. Geen droge theorie, maar frisse inzichten, eerlijke verhalen en ongefilterde bekentenissen van jonge werknemers. Met daarbovenop praktische handvatten om jouw organisatie toekomstbestendig te maken. De GenZclopedie is dé gids voor leidinggevenden, HR-professionals en organisaties die jong talent niet alleen willen aantrekken, maar ook weten te behouden. Eén ding staat vast: na dit boek begrijp je hoe Gen Z werkt – én hoe zij voor jou aan het werk gaan.   Laura Bas is generatiedeskundige, columnist, onderzoeker, internationaal spreker en auteur. Ze helpt organisaties bruggen te slaan tussen generaties. Via haar socialmediakanalen inspireert ze honderdduizenden kijkers met eerlijke inzichten en praktische carrièretips.
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Bas, Laura
Titel
De GenZclopedie
Uitgever
Boom
Jaar
2025
Taal
Nederlands
Pagina's
224
Gewicht
390 gr
EAN
9789024469574
Afmetingen
233 x 154 x 21 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra