Succesvolle vernieuwing lukt als je organisatie haar oorsprong niet verloochent en gefundeerde en duurzame strategische keuzes maakt. ‘Kleur bekennen’ presenteert drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen: Reflect, Redesign en Recreate. Het begint met het doorgronden van wat je organisatie in essentie is: een inspirator, een gids, een facilitator of een servicer? Door je rol helder te krijgen kun je gefundeerde en duurzame strategische keuzes maken, en leg je de basis voor het kompas waarmee je je organisatie op koers brengt en de toekomst in loodst.
Rachelle van der Linden en Marco Derksen trekken al ruim twintig jaar samen op om organisaties tot fundamentele verandering te laten komen. Ze kwamen erachter dat succesvolle vernieuwing pas lukt als een organisatie haar oorsprong niet verloochent en vanuit die kern keuzes maakt. Van der Linden werkt intuïtief, inventief en vanuit een holistisch perspectief. Derksen benadert transformatie meer vanuit een sociaal-technologische blik. Deze complementaire expertises, samen met inzichten vanuit het verleden, een scherpe visie op de toekomst én de overtuiging dat juist nu elke organisatie kleur zou moeten bekennen, hebben geleid tot dit boek. ‘[Kleur bekennen] is ontstaan vanuit intuïtie en praktijkervaring en tevens gefundeerd op kennis, feiten en helder zicht op toekomstige ontwikkelingen. Deze uitgave is geen standaard managementboek door de persoonlijke reflecties van de auteurs en het heldere taalgebruik. Daardoor is het toegankelijk voor een breed publiek.’ – Paulien Schreuder, NBD Biblion
NBD Biblion
‘Het vernieuwen van je organisatie: je weet dat je er nu aan moet beginnen om ook in de toekomst relevant te zijn. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Kleur bekennen biedt uitkomst.’ – Managementboek Magazine
Managementboek Magazine
Ik heb een vraag over het boek: ‘Kleur bekennen - Linden, Rachelle van der, Derksen, Marco’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.