begeleiden van ervaringsgericht leren in organisaties
Omschrijving
Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hogertempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende drukoptimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarde. Het is eennieuwe leermethode die vorm en richting geeft aan essentiële leerprocessenvan individuele werknemers en teams in organisaties. Bij zelfsturend lerengeven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces.Op basis van directe ervaring en betekenisverlening formuleren en concretiserenzij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturendleren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen enontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie.Zelfsturend leren is een praktische gids voor iedere leidinggevende die zich wilverdiepen in de werking van een meer zelfstandige vorm van leren.Aansprekende praktijkvoorbeelden, cases, oefeningen, tips en een concreetstappenplan wijzen de weg.Dick Ratering (1946) is werkzaam als senior adviseur/trainer bij GITPManagement Opleidingen voor profi t- en non-profi torganisaties. In de loopder jaren systematiseerde hij zijn uiteenlopende werkervaringen en demethode van zelfsturend leren.Koos Hafkamp (1954) is psycholoog. Hij werkte vele jaren als therapeut en alscongresmanager en is momenteel zelfstandig gevestigd als managementtraineren consultant. Van zijn hand verschenen eerder onder andere Intuïtievemanagementvaardigheden (1996) en Intuïtief topmanagement (1996).
Ik heb een vraag over het boek: ‘Zelfsturend leren - Ratering, D., Hafkamp, K.’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.