Als de markt faalt

inleiding tot cooperatie

Omschrijving

In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. Je moet als individuele ondernemer wel héél uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.Als 'de markt' faalt gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers.Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:* de meerwaarde van coöpereren* de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties* de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie* de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming* de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staanDit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willenovergeven aan de door 'de markt' gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.Prof. dr. ir. G. van Dijk is directeur van de Nationale Coöperatieve RaadNCR) en als hoogleraar verbonden aan Wageningen Universiteit en Nyenrode Business Universiteit. Ir. L.F.M. Klep is journalist en beleidsadviseurop het gebied van landbouw en landbouwwetenschappen.
€ 51,95
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Dijk, G. van
Titel
Als de markt faalt
Uitgever
Academic service
Jaar
2005
Taal
Nederlands
Pagina's
225
Gewicht
342 gr
EAN
9789052613444
Afmetingen
230 x 150 x 14 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra