Dit boek gaat over veiligheid op micro-niveau. Welke gevoelens spelen er in de ontmoetingen tussen leraar en leerling, tussen leraar en ouders, tussen leerlingen onderling en tussen leraren en schoolleiding? Wat doen deze personen met gevoelens van angst en boosheid? Dit boek geeft inzicht in de betekenis van functionele boosheid: als je duidelijk je grenzen aangeeft bij grensoverschrijdend gedrag van een ander, wordt het veiliger in de school. Lezers worden gestimuleerd de eigen angsten onder ogen te zien en deze, waar nodig, om te zetten in gezonde boosheid, ter bescherming van de grenzen van de school. Met veel herkenbare voorbeelden uit de praktijk. Nu blijvend in prijs verlaagd! Van €28,90 voor €21,95.
Veiligheid is sinds een aantal schietincidenten op scholen in Nederland een belangrijk thema in het onderwijs.
De overheersende mening is, zowel in het onderwijs als in de politiek, dat de oplossing voor het tegengaan van geweld in scholen niet ligt in detectiepoortjes of intensivering van wapencontroles. Maar wat werkt dan wel? Hoe wordt of blijft de school een veilige plek om te zijn?