Een detective in een toekomst waarin Augmented Realiteit het paradigma is zoekt een geheimzinnige kunstenaar die reclameboodschappen hackt en ontdekt de actiegroep die de privacy van mensen beschermt. In een toekomst waarin Augmented Reality het nieuwe paradigma is, hebben advertenties de vorm aangenomen van menselijke AdBots, die doelpersonen persoonlijk aanspreken om ze een aanbod te doen op basis van wat het machtige reclamebureau AdIntel van ze weet. Alles wat AdIntel weet van mensen laat de directeur visualiseren als poppen in Augmented Reality. Hoe meer ze weten, hoe gedetailleerder de profielen. De mensen met een compleet profiel hebben de gedetailleerdste poppen.
Een anonieme kunstenaar hackt de advertenties en zet ze om naar kunstwerken die gericht zijn op een enkele doelpersoon. De hacks vinden plaats in de openbare ruimte en de opnames ervan worden als kunstwerken verkocht in een galerie.
De cyberdetective Joris Hamelink krijgt opdracht van de directeur van het reclamebureau om de kunstenaar op te sporen en de hacks te laten stoppen. Joris begeeft zich in de wereld van AdBots en Profielen en komt in aanraking met een verzetsgroep die de kunstenaar helpt en zich tegen de macht van het reclamebureau verzet. Dat zet Joris aan het denken over privacy en zijn eigen rol in deze geschiedenis.
Welke kant kiest Joris? Komt hij achter de identiteit van de kunstenaar? Een ijzersterk verhaal over een mogelijke toekomst van Augmented Reality, verrassend, spannend en slim geschreven waardoor het boeit van begin tot het einde.
Roy Janssen
Lead developer en product owner AR / VR team Hoofdstuk 1 - De opdracht
Hoofdstuk 2 - De aanwijzing
Hoofdstuk 3 - De toegangspas
Hoofdstuk 4 - De campagne
Hoofdstuk 5 - De Markt
Hoofdstuk 6 - Het onderzoek
Hoofdstuk 7 - De weduwe
Hoofdstuk 8 - De dochter
Hoofdstuk 9 - Het verzet
Hoofdstuk 10 - De verdachte
Hoofdstuk 11 - De kunstwerken
Hoofdstuk 12 - Het verhoor
Hoofdstuk 13 - De hack
Hoofdstuk 14 - De evenementen
Hoofdstuk 15 - De kunstenaar
Hoofdstuk 16 - De studio
Hoofdstuk 17 - De bonus
Hoofdstuk 18 - Het afscheid
Hoofdstuk 19 - De dagpas
Hoofdstuk 20 - De schijf
Hoofdstuk 21 - De storm
Hoofdstuk 22 - Het testament
Ik heb een vraag over het boek: ‘Reclame en de Kunst van het Hacken - Dol, Antoni’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.