Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt. Opdat je na een ongeluk of schandaal nog door kan met je bedrijf. Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt.
Veurman, eigenaar van UP Crisiscommunicatie & Media, komt niet alleen in actie als het kalf verdronken is, ze doet ook aan preventie. De ene keer adviseert ze een CEO om een werknemer niet 'op staande voet te ontslaan' (maar met fluwelen handschoen richting uitgang te begeleiden), de andere keer legt ze uit hoe je een klacht het beste afhandelt. Van datalek tot #MeToo. Welke acties er ondernomen moeten worden en welke woorden je in die situaties gebruikt: in dit boek krijg je het complete advies.
Geen paniek! - Eerste hulp bij crisiscommunicatie is een must-read voor iedereen die het juiste wil doen in noodsituaties. Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt. Van datalek tot #MeToo en van epidemie tot natuurramp. Veurman laat zien hoe je er weer bovenop komt. Als je reputatie op het spel staat, biedt dit boek perspectief. Woord vooraf - 7
Proloog — Gratis advies voor Sywert - 9
Reputatie, waar koop je dat? - 15
Gedragscode sociale media - 37
Kansen in tijden van crisis - 45
Een incident aan boord - 67
De ui van betrokkenheid - 83
Geen commentaar geen optie - 99
Kies je communicatiekanaal - 121
Opgelucht ademhalen - 135
Whitepaper Crisiscommunicatie - 148
Epiloog — Tsjernobyl: de crisis aller crises - 149
Literatuur - 155
Dankwoord - 157