concretisering van de kerndoelen voor het speciaal onderwijs
Omschrijving
Scholen voor leerlingen met een beperking of stoornis moeten hun onderwijsactiviteiten doelbewuster en planmatiger gaan inrichten.De kerndoelen die vanuit het Ministerie van Onderwijs gesteld zijn voor het speciaal onderwijs, zijn streefdoelen die aangeven waarop de scholen zich moeten richten. Ze beschrijven het onderwijsaanbod in grote lijnen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Om de kerndoelen daadwerkelijk te kunnen gebruiken is een concrete uitwerking van deze doelen nodig.Deze uitwerking biedt Van kerndoel tot leerlijn. Het geeft richtlijnen aan het formuleren van didactische doelen conform de kerndoelen voor het speciaal onderwijs. Ook in het reguliere onderwijs kan Van kerndoel tot leerlijn een prettig handvat zijn.De volgende vakgebieden worden beschreven: Rekenen Technisch lezen / Begrijpend lezen Spelling Taal Schrijven Natuur en Techniek Aardrijkskunde Geschiedenis Inleiding 8
Basisvakken
Rekenen 12
Lezen 19
Spelling 26
Taal 34
Schrijven 50
Zaakvakken
Natuur en Techniek 52
Aardrijkskunde 69
Geschiedenis 86
Literatuurlijst 95
Ik heb een vraag over het boek: ‘Van kerndoel tot leerlijn - Stap, Marielle van der’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.