Eigenaarschap, bewustzijn, veerkracht en persoonsvorming van kinderen en jongeren versterken
Omschrijving
Eigenaarschap, bewustzijn, veerkracht en persoonsvorming van kinderen en
jongeren versterken De Worden wie ik ben-doelenbox is een doosje met 140 kaarten waarop doelen staan die het eigenaarschap, het bewustzijn, de veerkracht en de (sociaal-emotionele) persoonsvorming van kinderen en jongeren ondersteunen. De kaartjes zijn te gebruiken bij leerlinggesprekken, POP, LOB, driehoeksgesprekken, groepsplannen, ontwerpen van lessen, visievorming, doelen t.b.v. van een behandelplan of arrangement.
De doelen zijn gecategoriseerd en een uitwerking van de mindmap regiefuncties. Door het handzame gebruik kunnen kinderen en jongeren eenvoudig hun eigen doelen kiezen.
De doelen zijn vaardigheden die onder gedrag liggen. Gedrag betekent op zich niet veel. Het is de kunst om samen met kinderen en jongeren te kijken wat ze zouden willen leren om zich op een positieve en eigen manier te verhouden tot zichzelf en de wereld om hen heen en zo te worden wie ze zijn.
De doelen bieden tevens een handvat voor de integratie van een didactische werkhouding en de persoonsvormingsdoelen in het onderwijs. De Worden wie ik ben-doelenbox is een doosje met 140 kaarten waarop doelen staan die het eigenaarschap, het bewustzijn, de veerkracht en de (sociaal-emotionele) persoonsvorming van kinderen en jongeren ondersteunen. De kaartjes zijn te gebruiken bij leerlinggesprekken, POP, LOB, driehoeksgesprekken, groepsplannen, ontwerpen van lessen, visievorming, doelen t.b.v. van een behandelplan of arrangement.
De doelen zijn gecategoriseerd en een uitwerking van de mindmap regiefuncties. Door het handzame gebruik kunnen kinderen en jongeren eenvoudig hun eigen doelen kiezen.
De doelen zijn vaardigheden die onder gedrag liggen. Gedrag betekent op zich niet veel. Het is de kunst om samen met kinderen en jongeren te kijken wat ze zouden willen leren om zich op een positieve en eigen manier te verhouden tot zichzelf en de wereld om hen heen en zo te worden wie ze zijn.
De doelen bieden tevens een handvat voor de integratie van een didactische werkhouding en de persoonsvormingsdoelen in het onderwijs.
Ik heb een vraag over het boek: ‘Worden wie ik ben - Carmona van Loon, Elena’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.