Iedere beslisser krijgt met AI te maken, maar waar te beginnen? Dit boek leert u in één uur waarde te herkennen, valkuilen te vermijden en de juiste vragen te stellen. Er is te veel informatie over AI. U wilt ermee aan de slag, maar hebt weinig tijd. Dit boek helpt u snel en nuchter begrijpen wat AI in de praktijk voor uw organisatie kan betekenen.
In 52 pagina’s leert u:
- Welke AI-toepassingen daadwerkelijk ROI opleveren
- Welke valkuilen uw investering ondermijnen
- Hoe u impact meet en stuurt
Alles wat u moet weten in één uur.
Wat anderen zeggen:
“Lees dit boek niet alleen om AI beter te begrijpen, maar om morgen beter te beslissen.”
— Roy Kramer, Voorzitter Raad van Toezicht, DierenPark Amersfoort
“Relevant, actueel en to-the-point. Het belooft niets te veel.”
— Martijn Rademakers, Adjunct Professor of Strategy, TIAS, Tilburg University
“Dit boek gaf ons de juiste inzichten om AI-governance goed neer te zetten en AI echt voor onze business te laten werken.”
— Melcher Groenendijk, CFO, Ten Brinke
“Na het lezen denk je: ‘Ik begrijp nu wat AI voor míjn bedrijf kan doen en welke stappen ik morgen kan zetten.’ Concreet, realistisch en zonder hype.”
— Roderick Soesman, CEO, Comfort Partners
Over de auteur
Charlie ter Horst is Head of AI bij Croonwolter&dros. Hij combineert twintig jaar onderwijservaring met de praktijk van meer dan 25 geleide AI-projecten. Zijn kracht is complexe technologie vertalen naar wat voor bestuurders telt: impact en resultaat. "Dit boek gaf ons de juiste inzichten om AI echt voor de business te laten werken."
- Melcher Groenendijk, CFO, Ten Brinke Groep
"Toegankelijk en praktisch. Het maakt direct duidelijk wat AI voor uw organisatie kan betekenen."
- Arjen van Klink, Directeur Kenniscentrum Business Innovation, Hogeschool Rotterdam EXECUTIVE SUMMARY
VOORWOORD
INLEIDING
1. DE KERN VAN AI
2. WAAROM AI NU DOORBREEKT
3. DE AI-GEREEDSCHAPSKIST
4. WAT AI WEL EN NIET KAN
5. DE LERENDE MACHINE
6. VERBORGEN PATRONEN VINDEN
7. DE TAALREVOLUTIE
8. HALLUCINERENDE AI
9. SNELHEID VERSUS CONTROLE
10. AI DIE ZIET
11. DATA ALS BRANDSTOF
12. VAN STRATEGIE NAAR WAARDE
13. BOUWEN OF KOPEN
14. AI-RISICO’S MANAGEN
15. NAVIGEREN DOOR DE AI ACT
16. MENS, CULTUUR & LEIDERSCHAP
17. WAAROM AI-PROJECTEN FALEN
18. VAN MODEL NAAR WAARDE
19. AI-GOVERNANCE INRICHTEN
20. CRUCIALE VRAGEN STELLEN
A. WOORDENLIJST
B. AI-MATURITYSCAN
C. VERDER LEREN, LUISTEREN EN VOLGEN
D. UW 30-60-90-DAGENPLAN
DANKWOORD
Ik heb een vraag over het boek:
‘AI voor beslissers - Horst, Charlie ter’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.