Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs
Sanders, Bernadette
Omschrijving
Wat zijn de kenmerken van een taalontwikkelingsstoornis? Waarom worden kinderen met TOS vaak pas op de basisschool 'ontdekt'? Wat zijn de gevolgen van TOS op het leren en de sociaal-emotionele ontwikkeling? Een taalontwikkelingsstoornis (TOS) is bij aanvang van de basisschool de meest voorkomende stoornis, maar in vergelijking met autisme en ADHD veel minder bekend. In elke klas van dertig kinderen hebben gemiddeld twee kinderen een TOS. In het basisonderwijs start het expliciete (klassikale) taalaanbod en zijn er andere verwachtingen rond leren en communicatie. Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs helpt je op weg om een taalontwikkelingsstoornis en een taalontwikkelingsachterstand te herkennen, en toont je wat jij kan doen als professional. Is de keuze voor het reguliere onderwijs wel de juiste keuze? Hoe herken je TOS bij NT2-leerlingen? En hoe verbeter je de communicatieve redzaamheid van het kind met TOS? Dit boek geeft je antwoorden op al je vragen over TOS via talrijke praktische voorbeelden, handvatten en tips. 'Bernadette Sanders levert in dit boek een inspirerende en onvervangbare bijdrage aan de dialoog over de omgang met TOS' - Constance Vissers, bijzonder hoogleraar neuropsychologie en taalontwikkelingsstoornissen
Ik heb een vraag over het boek: ‘Taalontwikkelingsstoornissen in het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs - Sanders, Bernadette’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.