Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden

Theoretische perspectieven en methodologische benaderingen

Omschrijving

Dit unieke handboek is een onschatbare bron voor onderzoekers die communicatie of mediateksten willen analyseren. Vertrekkend vanuit de sociale semiotiek die betekenisgeving in sociale context onderzoekt, biedt dit boek in tien hoofdstukken een gestructureerde aanpak om verscheidene kwalitatieve analysemethoden toe te passen. Elk hoofdstuk bevat: een overzichtelijke behandeling van een specifieke analyse, met duidelijke conceptuele definities voorbeeldstudies en data in kaderteksten, figuren en tabellen, om methodetoepassingen te illustreren een beknopte bespreking van de methode en stappen een leeslijst voor verdere verdieping Dit handboek omarmt een variëteit aan analysemethoden, van tekstanalyse tot discours- en netwerkanalyse, en biedt een schat aan praktisch toepasbare inzichten. Of je nu een ervaren onderzoeker bent of net begint, dit boek zal je begeleiden en inspireren bij elke stap van je analyse.
€ 25,00
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Titel
Analyse van mediateksten en gemedieerde communicatie-inhouden
Uitgever
ASP - Academic and Scientific Publishers
Jaar
2023
Taal
Nederlands
Pagina's
252
Gewicht
486 gr
EAN
9789461175243
Afmetingen
240 x 171 x 11 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra