Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs - derde, grondig herziene editie

Basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Omschrijving

DERDE, GRONDIG HERZIENE EDITIE – BESCHIKBAAR VANAF ACADEMIEJAAR 2025-2026 Als complex en gelaagd fenomeen raakt onderwijs direct of indirect een brede waaier van maatschappelijke actoren: leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers en de samenleving in zijn geheel. Onderwijs is bijgevolg van grote maatschappelijke betekenis en verdient daarom grondige reflectie en begrip. Deze uitgave doet recht aan de complexiteit van onderwijs en verheldert zonder te simplificeren. Het biedt wetenschappelijke denkkaders en standpunten op verschillende onderwijsniveaus: het onderwijssysteem, de school en de klas. Leraren en allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn, vinden hier de basis om zelfstandig te reflecteren, te beslissen en te oordelen over deze niveaus. Het boek brengt op die manier de basisinzichten samen die elke leerkracht nodig heeft om onderwijs en onderwijzen te begrijpen: wat het betekent, hoe het tot stand komt en wat het vereist. Het is geen eindpunt, maar een startpunt voor eenieder die meer wil weten over onderwijs en de processen die het vormen. Het boek bevat bijdragen van Koen Aesaert, Orhan Agirdag, Patricia Bijttebier, Fien Depaepe, Jan Elen, Greet Gevaert, Bregt Henkens, Jan Masschelein, Ides Nicaise, Sara Nijs, Annelies Raes, Nele Reyniers, Maarten Simons, Kris Van den Branden, Sarah Van Ruyskensvelde, Eline Vanassche, Machteld Vandecandelaere en Kurt Willems. Jan Elen is gewoon hoogleraar onderwijskunde aan het Centrum voor Instructiepsychologie en –technologie, KU Leuven. Andy Thys is onderwijskundige, onderwijstechnoloog en wetenschappelijk medewerker werkzaam binnen de lerarenopleiding van de KU Leuven. Als complex en gelaagd fenomeen raakt onderwijs direct of indirect een brede waaier van maatschappelijke actoren: leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers en de samenleving in zijn geheel. Onderwijs is bijgevolg van grote maatschappelijke betekenis en verdient daarom grondige reflectie en begrip. Deze uitgave doet recht aan de complexiteit van onderwijs en verheldert zonder te simplificeren. Het biedt wetenschappelijke denkkaders en standpunten op verschillende onderwijsniveaus: het onderwijssysteem, de school en de klas. Leraren en allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn, vinden hier de basis om zelfstandig te reflecteren, te beslissen en te oordelen over deze niveaus. Het boek brengt op die manier de basisinzichten samen die elke leerkracht nodig heeft om onderwijs en onderwijzen te begrijpen: wat het betekent, hoe het tot stand komt en wat het vereist. Het is geen eindpunt, maar een startpunt voor eenieder die meer wil weten over onderwijs en de processen die het vormen.
€ 34,90
Paperback
 
In de winkelwagen Dit boek is op dit moment nog niet leverbaar.
De geplande verschijningsdatum is 15-09-2025.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Dit boek is op dit moment nog niet leverbaar.
De geplande verschijningsdatum is 15-09-2025.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Jaar
2025
Taal
Nederlands
Pagina's
465
EAN
9789462704718
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra