De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

Een korte introductie

Omschrijving

Dit boek is een bewerking en samenvoeging van de juridische analyses die onderdeel waren van de evaluatie van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (2020). De auteur maakte deel uit van het onderzoeksteam dat met de evaluatie belast was. Het onderzoeksteam bestond uit leden van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en het Nederlands Instituut voor Onderzoek van de Gezondheidszorg (NIVEL). De juridische analyses betreffen de reikwijdte van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg evenals de onderdelen kwaliteit, klachten en toezicht. De auteur gaat in op de achtergrond en doelen van de diverse wettelijke bepalingen en de tijdens de parlementaire behandeling gevoerde discussies en opgeworpen vragen. Ook wordt aandacht besteed aan de literatuur en daarin geuite kritische kanttekeningen. Een belangrijke drijfveer voor het schrijven van dit boek is het belang van ‘kwaliteit van zorg’. Niet dat het lezen van dit boek voor die kwaliteit zorgt, maar het kan wel behulpzaam zijn bij het doorgronden van bijvoorbeeld een kwaliteitsbepaling, een plicht in het kader van de klachtenprocedure of een bepaald onderdeel van het toezicht door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Het boek is dan ook vooral bedoeld voor juristen in de ‘zorg’-rechtspraktijk, toezichthouders in de zorg, verzekeraars, klachtenfunctionarissen, kwaliteitsfunctionarissen en leden van geschilleninstanties.
€ 69,50
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Wijne, R.P.
Titel
De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
Uitgever
Boom uitgevers Den Haag
Jaar
2021
Taal
Nederlands
Pagina's
278
Gewicht
225 gr
EAN
9789462909489
Afmetingen
175 x 110 x 16 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra