Van medewerkers naar medemerkers

internal branding in de praktijk

Omschrijving

Van MedeWerkers naar MedeMerkersKlanten baseren de keuze tussen merk A en merk B vooral op hunervaringen.Een bedrijf dat zegt de goedkoopste te zijn, mag niet duurderuit de bus komen dan de concurrent. Een bedrijf dat beweert glashelderte zijn, mag zich nooit verstoppen achter ingewikkelde regels en voorwaarden.In het ideale geval wordt het imago van een bedrijf van binnenuit gevormd,en niet andersom. Medewerkers handelen in overeenstemming met jemerkwaarden. Bewust en onbewust. Elke ervaring die de klant met jouworganisatie heeft, bevestigt het beeld van de dienst of het product.Hoe krijg je het merk in de genen van je medewerkers? Door internalbranding een wezenlijke rol te laten spelen in de bedrijfsvoering. Daarbijmag je nooit vergeten dat internal branding een proces is voor idealisten envolhouders. De business, communicatie en human resourcemanagementzijn zich constant bewust van hun rol en handelen er ook naar. Aan dehand van het verhaal van Interpolis schetst Saskia Barendse-Schijvens desuccessen én tegenslagen die de communicatieprofessional tegenkomt bijhet opzetten van een internal branding-traject. Met heldere tips en leerpunten.Ook als de basis verandert door een fusie. Juist dan is het cruciaaldat alle Medewerkers ook Medemerkers zijn.Over de auteurSaskia Barendse-Schijvens (1970) is hoofd Interne Communicatie bijInterpolis. Na haar studie Beleids- en Organisatiewetenschappen aan deUniversiteit van Tilburg begon zij als managementtrainee bij Interpolis.Daar richtte zij zich volledig op het communicatievak. Vanuit die rol waszij nauw betrokken bij het veranderproces dat Interpolis transformeerdevan een relatief onbekende maatschappij tot een voorhoedespeler in deverzekeringsmarkt.Sinds 2006 stuurt Barendse het team aan dat met interne communicatieeen belangrijke rol speelt in het internal branding proces binnen Interpolis.Zij is verder verantwoordelijk voor de managementcommunicatie,verandercommunicatie, HR-communicatie en de professionalisering van de internemediamix. Kortom: een essentiële schakel in het verhaal van Interpolis.
€ 32,95
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Barendse-Schijvens, Saskia
Titel
Van medewerkers naar medemerkers
Uitgever
Adformatie Groep
Jaar
2012
Taal
Nederlands
Pagina's
80
Gewicht
76 gr
EAN
9789491560279
Afmetingen
185 x 110 x 5 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra