Communicatietheorie

Een inleiding voor communicatieprofessionals

Omschrijving

Communicatietheorie legt op een toegankelijke manier uit wat communicatie tussen mensen is. Voor iedereen die geïnteresseerd is in het fenomeen communicatie. Iedereen communiceert. Maar wat is communicatie eigenlijk? Voor communicatieprofessionals of iedereen die dat wil worden, biedt deze inleiding in de communicatietheorie zicht op dat zo opvallende en toch gemaskeerde fenomeen in onze maatschappij. Kort en krachtig beschrijft Désirée van Osch de basics van communicatie op een deskundige en prettig leesbare wijze. Dit levert snel en accuraat een grote dosis kennis voor een waardevol vakgebied. Inleiding 1 Basisbegrippen 1.0 Betekenisgeving 1.1 Zender 1.2 Ontvanger 1.3 Tekens 1.4 Code 1.5 Betekenisniveaus 1.6 (En)coderen en decoderen 1.7 Intentie 1.8 Boodschap 1.9 Medium, kanaal, communicatiemiddel 1.10 Ruis 1.11 Richting en invloed 1.12 Feedback 1.13 Effecten 1.14 Geslaagdheid 1.15 Informatie 1.16 Communicatie 2 Informatie en communicatie 2.1 Dragers van informatie 2.2 Informatiewaarde 2.3 Informatieverkeerspatronen 2.4 Informatieselectiemechanismen 2.5 Non-verbale informatieoverdracht 3 Communicatiesystemen 3.1 Plaats en tijd 3.2 Intrapersoonlijke communicatie 3.3 Interpersoonlijke communicatie 3.4 Groepscommunicatie 3.4 Massacommunicatie 3.5 Massazelfcommunicatie 4 Communiceren 4.1 Visies op communiceren 4.2 Kenmerken van communiceren 4.3 Communicatiemodellen 4.4 Communicatieprocessen 4.5 Communicatiemanieren 4.6 Communicatiemiddelen 4.7 Effecten van communiceren 5 Essentials van communiceren 5.1 De eerste beslissingen 5.2 Informatieverwerking 5.3 Gedragsbeïnvloeding 5.4 Semantische strategie 5.5 Luisteren Nawoord Literatuur Register
€ 27,50
Paperback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Osch, Désirée van
Titel
Communicatietheorie
Uitgever
Econtentenzo
Jaar
2020
Taal
Nederlands
Pagina's
198
Gewicht
294 gr
EAN
9789492272140
Afmetingen
215 x 140 x 16 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra