Klanttevredenheid, de zin en onzin

grote winstgevendheid door sturing op de waarde van en voor de klant

Omschrijving

Over klanttevredenheid is inmiddels zoveel geschreven dat we inmiddels wel zouden moeten weten hoe we onderzoeken uitvoeren en meten. Niets is minder waar volgens de auteur van Klanttevredenheid, de zin en onzin. Er worden op jaarbasis nog steeds miljoenen euro's verspild aan slecht klanttevredenheidsonderzoek.Wat hebben organisaties de afgelopen tien jaar geleerd van het meten en sturen op klanttevredenheid? Heel veel, maar de auteur maakt een aantal kanttekeningen bij het meten van en sturen op klanttevredenheid:- Een tevreden klant is nog geen trouwe klant- Een tevreden klant is nog geen winstgevende klant- De Return on Investment van veel onderzoek is bijzonder laagDe klant staat daarom in dit boek vanuit een voornamelijk financieel perspectief centraal, omdat de klant en klanttevredenheid immers geen doelen op zich zijn. Het gaat vooral om de winstbijdrage. Naast kritische kanttekeningen wordt aangegeven hoe klanttevredenheid wel zinvol als instrument kan worden ingezet.De vele praktijkvoorbeelden staan garant voor een heldere beschrijving van concepten, modellen en instrumenten. Dit boek biedt aan menige manager, medewerker en student op het gebied van marketing, financiën en kwaliteit een grote mate van diepgang en vormt de basis om de bestaande praktijk drastisch te verbeteren.
€ 77,95
Hardback
 
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Thomassen, J.P.R.
Titel
Klanttevredenheid, de zin en onzin
Uitgever
Boom
Jaar
2003
Taal
Nederlands
Pagina's
304
Gewicht
639 gr
EAN
9789013007534
Afmetingen
246 x 174 x 25 mm
Bindwijze
Hardback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra