Het koopinfuus

Hoe we verslaafd worden gemaakt aan online bestellen

Omschrijving

Legt de technieken en misleidende trucs waarmee online retailers ons aan het koopinfuus proberen te leggen bloot. Een pleidooi voor een nieuwe, ethische benadering in de e-commerce-sector. Online retailers verzamelen op grote schaal data over consumenten, die ze vervolgens weer inzetten om ons nóg meer te laten kopen. En dat zonder zich de vraag te stellen of hun werkwijze wel verantwoord is. Online shoppen is als gokken in een casino; alles is erop gericht om je door te laten spelen. Uit onderzoek blijkt dat 97 procent van de meest gebruikte webshops een vorm van misleiding bevat. Niet alleen de bekende big tech-bedrijven zoals Google en Amazon maken zich hier schuldig aan, ook in Nederland worden we op grote schaal aan het koopinfuus gelegd. Chantal Schinkels onderzoekt welke grenzen we precies over gaan en laat zien waarom (zelf)regulering keihard nodig is. Daarbij biedt ze bedrijven die wél verantwoord willen gaan werken een heldere blauwdruk en geeft ze een aanzet tot een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector. Schinkels somt in haar boek zes stappen op waarmee bedrijven aan de slag kunnen. […] Ook geeft ze tal van tips voor consumenten om de kans op een onlinekoopverslaving te beperken.' Nederlands Dagblad
€ 22,99
Paperback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Vandaag voor 20:00 besteld,
vandaag verzonden.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Schinkels, Chantal
Titel
Het koopinfuus
Uitgever
Business Contact
Jaar
2023
Taal
Nederlands
Pagina's
272
Gewicht
360 gr
EAN
9789047016632
Afmetingen
210 x 135 x 25 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra