'Van gevoel zinderend kraakhelder proza dat een soort van mededogen losmaakt zoals alleen de beste korte verhalen dat kunnen.' De Morgen Lucia Berlin schrijft over het goede en het slechte, en alles daartussenin: worstelende jonge moeders, echtgenoten die hun biezen pakken, ontevreden dochters en tantes op het dak. Met een buitengewone oprechtheid gebruikt ze haar eigen geschiedenis om haar personages tot leven te wekken en weet ze in vluchtige, veelzeggende details, van banale tot aangrijpende, de haast onzichtbare wereld om ons heen te vangen.Met een voorwoord van zoon Mark Berlin en een nawoord van Maartje Wortel Berlins vermogen een situatie te typeren is fenomenaal. Meesterschap
VPRO Boeken
Lucia Berlin is not only a soulful chronicler of the lost corners of America... She is also a distinctly female voice, a raspy Marlene Dietrich. She was a beautiful woman who dared to know it, who could feel a bullet zing against the car and say, 'Hot damn!'
The New York Times
Berlin ontroert met de stille existentiële wanhoop van een huisvrouw ('Kersenbloesemtijd'), prikkelt met de dronken dialogen van twee ex-echtgenotes ('De vrouwen') of kriebelt met de korte komische impressie van een tooggesprek ('De Pony Bar in Oakland')
Humo
Prachtbloemlezing (...), diamanten proza. (...), gekenmerkt door de timing, het ritme en de spaarzame maar intens beeldende details die eindeloos slijpen en polijsten verraden. [Lucia Berlin] laat huwelijken stranden in één eloquente alinea, roept feesten op in zinnen die swingen als lome jazzsolo's. Maar bovenal geeft ze je het gevoel dat je al die nauwkeurig beschreven momenten - mooi, pijnlijk of ongemakkelijk - niet leest, maar lééft. Welke er uit haar eigen leven gegrepen zijn, doet er dan niet meer toe. Zolang haar stijl ze maar levensecht maakt, ware verhalen in de ware betekenis van het woord
Het Parool
Berlin's writing achieves a dreamy, delightful effect as it provides a look back through time. This collection should further bolster Berlin's reputation as one of the strongest short story writers of the 20th century
Publishers Weekly
No dead author is more alive on the page than Berlin: funny, dark, and so in love with the world
Kirkus Reviews