Onthullende zoektocht naar goed voor jezelf zorgen in een wereld vol torenhoge verwachtingen
Omschrijving
Als glimlachende gastvrouw is niets me te veel. Maar ondertussen verlang ik naar het moment dat mijn hoofd ’s avonds laat mijn kussen raakt. Volledig uitgeblust ... Hoelang houd ik dit nog vol? Als glimlachende gastvrouw is niets me te veel. Maar ondertussen verlang ik naar het moment dat mijn hoofd ’s avonds laat mijn kussen raakt. Volledig uitgeblust ... Hoelang houd ik dit nog vol?
Gastvrouw, coach en auteur Nelleke Griffioen neemt je in Dagboek van een Gastvrouw mee op haar ontdekkingsreis om beter voor zichzelf te zorgen. Een zoektocht naar balans in een druk gastenleven en wat haar in de weg staat om die balans te bereiken. Dit doet ze via smakelijke anekdotes, rake inzichten, tegendraadse hospitalitytips en openhartige interviews met onder anderen Jonnie en Thérèse Boer van De Librije.
Ontdek door haar verhaal hoe je:
✔ afrekent met jouw grenzeloze gastvrijheid en evengoed lovende reacties krijgt;
✔ jouw droomplek succesvol runt, zonder slaaf te worden van je gast;
✔ drie keer zoveel tijd overhoudt én er ongegeneerd van geniet;
✔ de relatie met je liefdes- en businesspartner leuk houdt, zelfs als je 24/7 op elkaars lip zit;
✔ tegelijkertijd je gasten razendenthousiast maakt én zelf in balans blijft.
Nelleke Griffioen laat in 2009 alles achter zich om met haar man Hans en hun peuter en baby een knus hotel te beginnen: de Berghut. Ondanks flinke tegenslagen lukt het om hun hotel razendsnel geliefd te maken. Sinds 2015 delen ze hun succesgeheimen en struikelblokken met duizenden andere (toekomstige) accommodatie-eigenaren. Eerder verschenen de bestsellers DroomplekGeluk en Het geheim van de Berghut. Hans en Nel waren te horen en te zien op onder andere BNR, 3FM, AD, Flow Magazine en Editie NL. ‘The best way to find yourself is to
lose yourself in the service of others.’
Gandhi
Je bent een fantastische gastvrouw, omdat je graag mensen verzorgt en blij maakt. Omdat je oog voor detail hebt. Omdat je weet wat mensen willen. Maar: je merkt ook dat je voorbij je eigen behoeftes gaat en langzaam leegloopt.
Hoe doe je dat: goed voor anderen zorgen én goed voor jezelf zorgen? Gastvrouw en auteur Nelleke Griffioen ging op zoek naar de sleutel om in balans te blijven in drukke gastenperiodes. INHOUDSOPGAVE
(zie inkijkexemplaar voor uitgebreide inhoudsopgave)
Kwetsbaar 8
Mijn pad van pleasen, perfectionisme en presteren 20
1. Druk, druk, druk: dáág qualitytime 42
2. Nooit goed genoeg 76
3. Gevangen in grenzeloze gastvrijheid 114
4. Rotreviews 146
5. Relatieperikelen – ook dat nog 174
Van 'minder moeten' naar 'meer moed en ontspanning' 206
En nu? 215
Dankbaar 216
Over Nel 218
Inspiratiebronnen 220
Index 222
INTERVIEWS
pagina 70:
‘Alsof er een tsunami over mijn leven heen kwam.’ Karen Kommer, eigenaar van Frans
vakantieparadijs Boulède in de Dordogne, werd tot stilstand gebracht door een hersenbloeding.
pagina 108:
‘Als wij zelf eens een mindere dag hebben,
zullen onze gasten dit nooit merken.’ Jonnie en Thérèse Boer van driesterrenrestaurant De Librije over goed voor jezelf zorgen als perfectie vooropstaat.
pagina 140
‘Ik stuur elk jaar gasten weg.’ Bert Pijpers, bekend van B&B Vol Liefde, heeft in zijn Franse B&B geen moeite met grenzen stellen.
pagina 168
‘We dachten er vaak aan om de stekker eruit te trekken!’ Alwin en Bionda Boerkamp ('de Boerkampjes') van Villa Alwin Beach Resort in Italië over omgaan met tegenslag.
Ik heb een vraag over het boek: ‘Dagboek van een Gastvrouw - Griffioen, Nelleke’.
Vul het onderstaande formulier in.
We zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.