Strategie en conjunctuur

de bouwsector

Omschrijving

Het boek:'Strategie & Conjunctuur: De bouwsector' geeft weer hoe bouwondernemingen met het verschijnsel conjunctuur om kunnen gaan in hun strategievorming. Naast de juiste strategie worden ook indicatoren besproken om tijdig de strategie te implementeren. De conjunctuur is afgelopen jaren onderwerp van gesprek. Na een spectaculaire economische groei rond de eeuwwisseling en in 2007/2008 staan de afgelopen jaren in het teken van een dalende trend. Echter zijn eind 2013 de eerste tekenen van een mogelijk herstel zichtbaar. Het gevolg van deze ontwikkelingen is dat de conjunctuur ons allemaal raakt. In een neergaande conjunctuur uit zich dit vaak in gedwongen ontslagen, vacaturestops en loonmatiging, terwijl een opgaande conjunctuur zich kenmerkt door krapte op de arbeidsmarkt en loongroei. Een bouwonderneming hoeft niet hulpeloos toe te kijken hoe een economische cyclus door de organisatie `walst . Dit boek probeert ondernemers te helpen door hen de juiste `tools aan te bieden in de vorm van strategische opties en indicatoren. Daarnaast kunnen studenten (en daardoor de toekomstige ondernemers) met dit boek zich een beeld vormen wat de invloed van een conjunctuur is op een organisatie en hoe hier tijdig mee omgegaan kan worden. De theorieën in dit boek vormen verder een startpunt voor een verdieping in kennis omtrent conjunctuur en strategievorming.
€ 30,80
Paperback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Schrauwen, Arjan
Titel
Strategie en conjunctuur
Uitgever
Brave New Books
Jaar
2014
Taal
Nederlands
Pagina's
153
Gewicht
375 gr
EAN
9789402113587
Afmetingen
260 x 193 x 10 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!


Rubrieken

Boekstra