De inzet van touchpoints

Moderne mediaplanning

Omschrijving

Over mediaplanning en de rol van touchpoints in de fase van de customer journey waarin de afnemer zich bevindt. Met voorbeelden van een mediaplan en een media-inzetmatrix. Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden. In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model. Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd. Dit boek is voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is ook geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning. Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht van touchpoints is daarom niet te geven. De lijst is lang en continu aan verandering onderhevig. Om de inzet van touchpoints doelgericht en georkestreerd te laten gebeuren maakt mediaplanning gebruik van de customer journey, een model waarmee het koopbeslissingsproces in kaart gebracht kan worden. In het boek De inzet van touchpoints. Moderne mediaplanning introduceert Renée van Zijl het begrip touchpoint en legt zij uit wat de rol en functie zijn van touchpoints in moderne mediaplanning. De auteur geeft een overzicht van alle gangbare touchpoints, zowel communicatiemiddelen als communicatiekanalen, en categoriseert deze onder meer in het BOE-model. Zij laat zien welke touchpoints geschikt zijn in de verschillende fases van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, en welke KPI’s relevant zijn om de effectiviteit van de inzet van touchpoints te kunnen meten. De auteur legt uit hoe een mediaplan tot stand komt en illustreert dit met een casus. Ze gebruikt hierbij inzichten uit de praktijk van grote mediabureaus. Ze doet dit alles in een no-nonsense-stijl waardoor de lezer snel en inzichtelijk wordt geïnformeerd. Dit boek is bedoeld voor mbo- en hbo-studenten communicatie en media, marketing, multimedia design, vormgeving en journalistiek. Het is tevens geschikt voor communicatie- en marketingprofessionals, die meer willen weten over hedendaagse mediaplanning. INLEIDING 1 BASISBEGRIPPEN 1.1 BEREIK 1.2 CONTACTFREQUENTIE 1.3 MEDIABELEVING 1.4 ATTENTIEWAARDE 1.5 VLUCHTIGHEID 1.6 ENGAGEMENT 1.7 SENTIMENT 1.8 COMMUNICATIEVERMOGEN 1.9 BEHEERSBAARHEID 1.10 KOSTEN COMMUNICATIEMIDDELEN 2.1 RECLAME 2.2 BRANDED CONTENT 2.3 ONLINE COMMUNICATIE 2.4 NON-SPOT ADVERTISING 2.5 WORD OF MOUTH 2.6 DIRECTE COMMUNICATIE 2.7 SALESPROMOTION 2.8 PUBLIC RELATIONS 2.9 SPONSORING 2.10 EVENEMENTEN 2.11 BRANDACTIVATIE 3 COMMUNICATIEKANALEN 3.1 INTERNET 3.2 NIEUWSMEDIA 3.3 DAGBLADEN 3.4 MAGAZINES 3.5 TELEVISIE 3.6 RADIO 3.7 ONLINE VIDEO 3.8 ONLINE AUDIO 3.9 SOCIAL MEDIA 3.10 BIOSCOOP 3.11 OUT OF HOME MEDIA 4 TYPOLOGIEEN VAN TOUCHPOINTS 4.1 GESPROKEN, GEDRUKT, AUDIOVISUEEL EN DIGITAAL 4.2 CORPORATE, INTERNE EN MARKETINGCOMMUNICATIE 4.3 BOUGHT, OWNED EN EARNED MEDIA 4.4 PULL EN PUSH 4.5 BRANDING EN PERFORMANCE MEDIA 4.6 MATE VAN INTERACTIVITEIT 5 TOUCHPOINTS IN DE CUSTOMER JOURNEY 5.1 CUSTOMER JOURNEY 5.2 AANKOOPFUNNEL 5.3 5 IT’S-MODEL CUSTOMER JOURNEY BIJ MARKYOURNAME 6 MEDIAPLANNING 6.1 MARKETINGSTRATEGIE 6.2 COMMUNICATIESTRATEGIE 6.3 MEDIAPLANNING 6.4 DATA BIJ MEDIAPLANNING MEDIAPLANNING BIJ KLEERTJES.COM INTRODUCTIECAMPAGNE MORA TOSTINI REGISTER VERDER LEZEN MET DANK AAN
€ 22,95
Paperback
 
In de winkelwagen Bestel vandaag,
ontvang het binnen 5 tot 8 werkdagen.
Wenslijst Stel een vraag
In de winkelwagen Vandaag voor 20:00 besteld,
vandaag verzonden.
Wenslijst Stel een vraag
Gratis verzending vanaf
€ 19,95 binnen Nederland
Schrijver
Zijl, Renée van
Titel
De inzet van touchpoints
Uitgever
Econtentenzo
Jaar
2019
Taal
Nederlands
Pagina's
132
Gewicht
343 gr
EAN
9789492272133
Afmetingen
229 x 171 x 11 mm
Bindwijze
Paperback

U ontvangt bij ons altijd de laatste druk!

Verwante Boeken

Paperback
Zijl, Renée van
Webcare
€ 19,50
Paperback
Zijl, Renée van, Osch, Désirée van
Starten met je webwinkel
€ 19,50

Rubrieken

Boekstra